poniedziałek, 22 sierpnia 2011

pieczone pierogi i rogaliki drożdżowe

Za pierogami przepadamy. Tym razem ja zrobiłam pieczone i dla odmiany z drożdżami i jajkiem.

Pieczone pierogi

wg. przepisu:



Ciasto:

* 1 kg mąki
* 0,5 l mleka
* 4 łyżki masła stopionego
* 2 jaja
* 2 lyzeczki cukru
* 50 g drożdży (lub 20 g suszonych)
* spora szczypta soli

Dla znajacych przepis na ciasto drożdżowe, wyrobić ciasto i zostawić do wyrośnięcia.

Dla pozostałych:

1. Podgrzać mleko do 40C i dodajemy drożdze (w przypadku świeżych trzeba je pokruszyć) , sól, 1 łyżkę mąki i cukru.

2. W misce z mąką wymieszać drożdże i pozostały cukier, jaja wyrobić. Pod koniec dodać stopione masło.

3. Pozostawić do wyrośnięcia.

Ciasto odstawiłam i zaczęłam obierać ziemniaki, cebulkę. Ziemniaki oczywiście ugotowałam a cebulę lekko podsmażyłam. Zrobiłam farsz: ziemniaki, biały ser, cebulka.

Powycinałam kółka i nałożyłam farszu, skleiłam a dodatkowo przycisnęłam końcówką widelca ich brzegi.

Pieczenie:

Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200C i pieczemy około 20 minut, do zarumienienia. Chłodzimy na kratkach- by dobrze odparowały.

Podawać ze śmietanką i kapusta kiszoną:))

----------------------

Rogaliki drożdżowe

Ciasto:

takie jak przy Pierogach Pieczonych



Ciasto rozwałkować na bardzo bardzo cienko. Powykrawać z ciasta trójkąty wysokości ok. 20cm, podstawa trójką ok. 5cm. Na podstawę każdego trójkącika położyć jedną łyżeczkę dżemu (najlepiej twardej marmolady, kostkę czekolady lub mały owoc- truskawkę etc.)zwinąć zaciskając boki przed wypłynięciem nadzienia. Zakręcić rogi rogala. Posmarować białkiem i posypać cukrem.Piec w temp. 200 stopni C, ok.30 minut

Ciasto do rogali to oczywiście resztki z ciasta pierogowego:)


Brak komentarzy: